maandag 7 september 2015

Het V..T.I kwam op bezoek in het wooncentrum (De Meidoorn)!







Op vrijdag 4 september kwam het V.T.I op bezoek, die voor de derde keer oprij. Het is de leefgroep werking, dat is een zevende in middelbaar onderwijs.
We stellen ons aan elkaar voor en zeggen een zin, de studenten proberen die te verstaan, mijn zin was (Ik ben gisteren naar de voetbal geweest). Dat maakt het gesprek gemakkelijker. Wij laten enkele hulpmiddelen zien en zij moeten raden waar voor het dient, b.v. een toetsboord met gaatjes voor op de laptop te werken, ook laten een bord zien met drie vakken, wij zeggen dan om lachen dat is logo van Mercedes, terwijl  dat het een bord voor blinden is, dan kunnen de aardappelen en de groenten apart in een vakje. 
Ook laten we een badkamer zien met een plafondlift. 


Toen was het tijd om naar de resto te wandelen, de studenten moesten met ons rijden. Plotseling kreeg iemand van studenten telefoon, wij waren Diane en twee studenten vergeten, toen is Gert een personeelslid terug gelopen om ze te halen.
Toen wij in de Resto aankwamen moest het personeel van de Resto de tafels nog klaar zitten, ze waren vergeten dat we kwamen, daarom kregen we allemaal een kaartje voor een dessert. We konden kiezen uit koffie, een ijsje ofwel pudding. Ik vond een fijne dag en ik denk voor de studenten zeer leerrijk ik doe dat nog even graag, zoals in het begin dat we het doen. En dat is al vele jaren.  






Geen opmerkingen:

Een reactie posten